نمره ی بالا در SAT میخوای ضعف هاتو بشناس و روی اونها تمرکز کن

نمره ی بالا در SAT  میخوای ضعف هاتو بشناس و روی اونها تمرکز کن

نقطه ضعف تو میتونه عامل موفقیتت باشه!

ممکنه سوالات ریدینگ شبیه هم باشن ولی در واقع مسائل متفاوتی رو می سنجن. در این مرکز، ما معتقدیم که مهارت های اصلی درک مطلب این ها هستن:

Big Picture/Main Point        تصویر کلی/نکته ی اصلی

Little Picture/Detail    تصویر کوچک/ جزئیات

Inference    استنباط کردن

Words and Phrases in Context    معنی کلمات و عبارات در کانتکست

Citing Textual Evidence    ذکر شواهد متن

Perspective    نقطه نظر

Analyzing Word Choice    تحلیل انتخاب واژه

Analyzing Text Structure    تحلیل ساختار متن

Analyzing Multiple Texts    تحلیل متن چندگانه

Analyzing Quantitative Info    تحلیل اطلاعات کمّی

اووو- این که شد کلی مهارت. این تقسیم بندی ها خیلی با جزئیات تر از چیزی هستن که در دید اول می بینید و در اکثر کتاب ها و دوره ها پیشنهاد می شه. هر کدوم از این انواع سوالات مهارت خاصی روبرای خوندن وتحلیل متن نیاز داره. هر کدوم روش خاص خودش رو برای تمرین و  آماده شدن برای آزمون نیاز داره. اگر شما هم مثل اکثر دانش آموزان باشید، در بخش های خاصی از ریدینگ مهارت بیشتری نسبت به سایر بخش ها دارید. ممکنه تصویر کلی یه متن رو راحت تر متوجه بشید اما استنباط کردن براتون سخت باشه. یا ممکنه از لحاظ لغت قوی باشید اما درک مفهوم جملات در متن براتون سخت باشه. همچنین،اگر مثل اکثر دانش آموزان باشید، زمان نامحدود برای مطالعه ندارید. این یعنی هر یک ساعت زمان که صرف مطالعه برای SAT میکنید، باید مفید ترین ساعت ممکن باشه. اگر ملموس تر بخوایم بگیم، باید جاهایی رو که نیاز به پیشرفت دارید بشناسید و روی اونها کار کنید. تعداد خیلی زیادی از بچه ها به شیوه ی 'ناآگاهانه' مطالعه می کنن. فط یه کتاب می خرن و از صفحه ی اول تا آخرش رومی خونن. وقتی هم پیشرفتی نمی کنن، شوکه می شن. ولی من شوکه نمی شم. مطالعه ی موثر برای SAT با رنگ کردن دیوارهای یه خونه فرق داره. نمی تونید تمام سطوح پایه ای دانشتون رو با یه لایه ی نازک از اطلاعات پوشش بدید.  کار اشتباهی که این بچه ها کردن این بود که مطالبی رو که از قبل می دونستن دوباره خوندن و روی نقطه ضعف هاشون وقت نذاشتن. در عوض، مطالعه ی موثر برای Sat مثل پیدا کردن و از بین بردن سوراخ های یه قایقه. باید بزرگترین سوراخ رو پیدا کنید و تعمیرشون کنید. بعد، سوراخی که از اون کوچک تره رو پیدا کنید و تعمیر کنید. به زودی خواهید فهمید که قایق شما دیگه قایقی نیست که غرق بشه. ربط این به ریدینگ SAT چیه؟ باید مهارت هایی رو که در اونها بزرگ ترین نقطه ضعف ها رو دارید پیدا کنید و انقدر روی اونها کار کنید که دیگه توشون ضعف نداشته باشید. بزرگترین سوراخ ها رو تعمیر کنید.

در مورد ریدینگ باید ببینید که آیا اشتباهاتتون از الگوی خاصی پیروی می کنن؟ آیا مشکل اینه که سوالات استنباط رونمی فهمید؟ یا اینکه در فهمیدن جزئیات ضعف دارید؟ یا اینکه در استراتژی 1 مشکل دارید و زمان رونمی تونید به خوبی مدیریت کنید و وقت کم میارید؟ 

برای هر سوال که نمی تونید جواب بدید، نوع سوال رو مشخص کنید. و وقتی که دیدید اشتباهتتون از الگوی خاصی پیروی می کنن، اونوقت باید در اون حیطه ی خاص تمرین کنید.

فرض کنید که برای مثال، شما مرتب به سوالات استنباط پاسخ غلط می دید (این نوع سوالات برای اکثر بچه ها سخت هستن) . باید سوالات آزمونهای آزمایشی رو انقدر تمرین کنید که قلق درست جواب دادن به این سوالات دستتون بیاد.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

کسب نمره ی هفت در آزمون آیلتس

کسب نمره ی هفت در آزمون آیلتس

خيلي از کساني که براي مهاجرت به کشورهاي استراليا، نيوزلند و کانادا اقدام مي کنند و همچنين اون دسته از زبان آموزاني که قصد ادامه تحصيل در کشورهاي مختلف اروپايي يا امريکاي شمالي را دارند به نمره 7 در امتحان آيلتس نياز دارند.اگر شما سطح زبان متوسطي داشته باشي ...

بیشتر بخوانید
Collocations در آزمون SAT

Collocations در آزمون SAT

در بخش نگارش و دستور زبان آزمون SAT در هر متن که مشتمل بر 11 سوال می باشد، معمولا 1 سوال از مبحث همایندها مطرح می شود. این گونه سوالات به نوعی پاشنه آشیل دانش آموزان محسوب می گردد چراکه اساسا قانون مشخص و مدونی برای پاسخگویی به آنها وجود ندارد. به عبارت دی ...

بیشتر بخوانید
انسجام و پیوستگی متن در آزمون SAT

انسجام و پیوستگی متن در آزمون SAT

انسجام در لغت به مفهوم منظم شدن و با هم جور شدن است و در دستور زبان به مفهوم ارتباط منطقی ما بین جملات می باشد .به منظور پاسخ دهی به این سوالات ، نکات ذیل می بایست مورد توجه این مفهوم در آزمون اس ای تی قرار گیرد ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter