این مقاله بهت یه گوی جادویی میده تا جواب هارو در SAT پیدا کنی

این مقاله بهت یه گوی جادویی میده تا جواب هارو در SAT پیدا کنی

چه طوری جواب درست رو تشخیص بدم؟

آزمون SAT طوری طراحی شده که با کنار هم گذاشتن گزینه های خیلی شبیه به هم، شما رو فریب میده تا گزینه ی غلط رو انتخاب کنید. قبل از اینکه گزینه ها رو بخونید خودتون به سوال جواب بدید.

به گوی شیشه ای تون زل بزنید و جواب خودتون به سوال رو پیدا کنید. این استراتژی دقیقا برای این طراحی شده که این حقه ی سوال ها رو بی تاثیر کنه. اگر با این استراتزی پیش نرید، مسیر فکری تون احتمالاً اینطوری منحرف می شه:

'خب، سوال رو خوندم، گزینه ی A قطعاً حذف می شه. B  یه جورایی درست به نظر میاد. در مورد C مطمئن نیستم اما اگه اینطوری بهش نگاه کنیم می تونه درست باشه' و به همین ترتیب... . الان دیگه زمانیه که توی تله ی طراحان سوال و گزینه های شبیه به هم اون ها افتادید. رویکرد برعکس اون رو پیش بگیرید. وقتی سوال رو می خونید، اول خودتون بهش جواب بدید وبعد برید گزینه ها رو بخونید. این بهتون کمک میکنه که گزینه های SAT روی طرز فکرتون تاثیری نذارن، به خصوص اون گزینه های غلط. اگر با اون نوع از سوالات رو به رو هستید که ازتون میخواد هدف کلی متن رو تشخیص بدید، با خودتون فکر کنید که تیتر این متن چی می تونه باشه. اگر سوال استنباط هست، با خودتون فکرکنید 'نظر نویسنده راجع به مسئله ای که این سوال مطرح میکنه چی می تونه باشه؟' حتی اگه جواب دادن به سوال براتون سخته ونیاز دارید که به متن برگردید و دوباره اون روبخونید، این کار رو بکنید و قبل از اینکه گزینه ها رو بخونید خودتون به سوال جواب بدید.

نکته ی کلیدی اینجا اینه که گزینه ای که شما انتخاب می کنید باید بر اساس متن، درست و با اون همسو باشه. گزینه های درست در سوالات SAT اون هایی هستن که متن تاییدشون می کنه، وگرنه گزینه ها مبهم می شن و به همون مشکل پاسخ ندادن سوالات که کمی بالاتر گفتم بر می خورید.

هشدار: این روش فقط در صورتی بهتون کمک میکنه که بتونید متن روبخونید و اون رو متوجه بشید و همچنین تجربه ی پاسخ دادن به سوالات SAT رو داشته باشید! به همین دلیله که تا نمره تون به 600 نرسه، من این راه رو پیشنهاد نمی دم چون ممکنه که جوابی که در ذهن خودتون به سوال می دید، اشتباه باشه.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

کسب نمره ی هفت در آزمون آیلتس

کسب نمره ی هفت در آزمون آیلتس

خيلي از کساني که براي مهاجرت به کشورهاي استراليا، نيوزلند و کانادا اقدام مي کنند و همچنين اون دسته از زبان آموزاني که قصد ادامه تحصيل در کشورهاي مختلف اروپايي يا امريکاي شمالي را دارند به نمره 7 در امتحان آيلتس نياز دارند.اگر شما سطح زبان متوسطي داشته باشي ...

بیشتر بخوانید
Collocations در آزمون SAT

Collocations در آزمون SAT

در بخش نگارش و دستور زبان آزمون SAT در هر متن که مشتمل بر 11 سوال می باشد، معمولا 1 سوال از مبحث همایندها مطرح می شود. این گونه سوالات به نوعی پاشنه آشیل دانش آموزان محسوب می گردد چراکه اساسا قانون مشخص و مدونی برای پاسخگویی به آنها وجود ندارد. به عبارت دی ...

بیشتر بخوانید
انسجام و پیوستگی متن در آزمون SAT

انسجام و پیوستگی متن در آزمون SAT

انسجام در لغت به مفهوم منظم شدن و با هم جور شدن است و در دستور زبان به مفهوم ارتباط منطقی ما بین جملات می باشد .به منظور پاسخ دهی به این سوالات ، نکات ذیل می بایست مورد توجه این مفهوم در آزمون اس ای تی قرار گیرد ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter