استراتژی حذف جواب های غلط در SAT از 0 تا 100 تضمینی

استراتژی حذف جواب های غلط در SAT از 0 تا 100 تضمینی

چگونه غلط های کلاسیک SAT را تشخیص دهیم؟

این استراتژی برای بالا بردن نمره ی من در ریدینگ بهترین استراتژی بود. کلا دیدگاهم رو نسبت به متن ها عوض کرد.

بارها گفتم که سوالات SAT همیشه یه جواب درست کاملا واضح دارن. این کمک زیادی می کنه با اینکه استراتژی درست رو برای پاسخ به سوالات ریدینگ SAT به کار ببرید. بذارید یه طور دیگه بهش نگاه کنیم: از بین چهار گزینه، سه تاشون یه نکته ی کاملاً غلط توشون هست. فقط یه گزینه هست که 100 درصد درسته. این یعنی که سه تای دیگه کاملاً غلط هستن.

یک سری گزینه های غلط کلاسیک هستن که SAT عاشق استفاده از آنهاست. یه مثال براتون میارم:

مثلاً، یه متن می خونید راجع به اینکه تکامل انسان ها روی محیط زیست چه تاثیری گذاشته. چندتا مثال توی این متن هست. اول راجع به این صحبت میکنه که تغییر از گونه های اولیه مانند Homo habilus  به گونه های بعدی مانند Neanderthals چطور منتج شده به استفاده از ابزاری مانند آتش که باعث آتش سوزی در جنگل و شکل دادن اکولوژی شده. بعد هم راجع به Homo sapiens های 40000 سال پیش صحبت می کنه و اینکه چطور یک سری حیوانات مانند ماموت ها رو انقدر شکار کردن که اون ها منقرض شدن. بعد میرسیم به چنین سوالی:

'Which of the following best describes the main subject of the passage?'

این هم گزینه هاش:

A: The transition between Homo habilus and neanderthals

B: The study of evolution

C: How the environment shaped human evolution

D: The plausibility of evolution

E: The influence of human development on ecology

( ما برای اینکه مثال بزنیم از 5 گزینه استفاده کردیم، سوالات SAT فقط 4 گزینه دارن)

همین طور که گزینه ها رو می خونید، احتمالاً یه سری هاشون به نظرتون خیلی معقول اومدن.

سورپرایز! هر کدوم از گزینه های A تا D یه مشکل جدی دارن. تک تک شون مثالی از گزینه های غلط کلاسیک SAT هستن. 

گزینه ی غلط 1: بیش از حد جزئی

A: The transition between Homo habilus and neanderthals

این نوع از گزینه ی غلط به یک بخش خیلی جزئی از متن می پردازه. اینطوری گولتون می زنه که گزینه رو ببینیدو بگید 'خب این رو توی متن دیدم دیگه، بنابرین گزینه ی درست اینه'.

غلطه! با خودتون فکرکنید- آیا این گزینه واقعاً می تونه متن رو توضیف کنه؟ آیا میتونه به عنوان تیتر این متن به کار بره؟ میبینید که بسیار جزئی تر از اونی هست که بتونه خلاصه ی ای از نکات اصلی این متن باشه.

گزینه ی غلط 2: بیش از حد کلی

B: The study of evolution

این نوع از گزینه ی غلط مشکل متضادی با نوع اول داره: بیش از حد کلی هست. بله، از نظر تئوری این متن داره راجع به تکامل صحبت میکنه، اما فقط یه جنبه از اون، و به طور خاص داره راجع به تاثیر اون روی محیط زیست صحبت می کنه.

برای اینکه یه مثال واضح تر بزنیم، فرض کنید که با دوستتون راجع به موبایلتون صحبت می کنید و اون میگه که موضوع اصلی صحبت شما، جهان بود. بله، داشتید راجع به جهان صحبت میکردید، اما فقط یه بخش خیلی کوچک از جهان. این بیش از حد کلی به حساب میاد.

گزینه ی غلط 3: رابطه ی معکوس

C: How the environment shaped human evolution

این نوع گزینه ی غلط می تونه شما رو به اشتباه بندازه چون همه ی کلماتی که در گزینه ی درست می تونه به کار بره در خودش داره. اما قاعدتا باید رابطه ی بین اون کلمات هم درست باشه. اینجا رابطه بین کلمات دستکاری شده. بچه هایی که سوالات رو خیلی سریع می خونن، اینجا به خاطر بی دقتی به اشتباه می افتن.

گزینه ی غلط 4: مفهوم نامربوط

D: The plausibility of evolution

درآخر، این نوع گزینه ی غلط، از تمایل بچه ها به زیادی فکر کردن راجع به سوال، سوء استفاده می کنه. اگه خیلی دوست دارید که در مورد تکامل بحث کنید، این می تونه یه گزینه ی درست به نظر بیاد چون هر بحثی راجع به تکامل، صحبت کردن راجع به منطقی بودن اون رو هم در خودش داره. البته که این مفهوم درهیچ کجای متن نیومده اما یه سری بچه واقعا نمی تونن در مقابل چنین گزینه هایی مقاومت کنن.

نکته رو متوجه شدید؟ با دید سطحی هر کدوم از گزینه ها می تونه درست باشه. دانش آموزی که خوب برای آزمون آماده نشده باشه ممکنه فکر کنه که همه ی این گزینه ها منطقی به نظر میان. اما منطقی بودن کافی نیست. یه گزینه باید 100 درصد درست باشه. ممکنه گزینه های غلط فقط یک کلمه غلط توشون باشه. باید این ها رو حذف کنید. 

در هر آزمون SAT که انجام می دید این طرز فکر رو داشته باشید و قول می دم که نمره تون یواش یواش بالا بره.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

کسب نمره ی هفت در آزمون آیلتس

کسب نمره ی هفت در آزمون آیلتس

خيلي از کساني که براي مهاجرت به کشورهاي استراليا، نيوزلند و کانادا اقدام مي کنند و همچنين اون دسته از زبان آموزاني که قصد ادامه تحصيل در کشورهاي مختلف اروپايي يا امريکاي شمالي را دارند به نمره 7 در امتحان آيلتس نياز دارند.اگر شما سطح زبان متوسطي داشته باشي ...

بیشتر بخوانید
Collocations در آزمون SAT

Collocations در آزمون SAT

در بخش نگارش و دستور زبان آزمون SAT در هر متن که مشتمل بر 11 سوال می باشد، معمولا 1 سوال از مبحث همایندها مطرح می شود. این گونه سوالات به نوعی پاشنه آشیل دانش آموزان محسوب می گردد چراکه اساسا قانون مشخص و مدونی برای پاسخگویی به آنها وجود ندارد. به عبارت دی ...

بیشتر بخوانید
انسجام و پیوستگی متن در آزمون SAT

انسجام و پیوستگی متن در آزمون SAT

انسجام در لغت به مفهوم منظم شدن و با هم جور شدن است و در دستور زبان به مفهوم ارتباط منطقی ما بین جملات می باشد .به منظور پاسخ دهی به این سوالات ، نکات ذیل می بایست مورد توجه این مفهوم در آزمون اس ای تی قرار گیرد ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter